Aktiviti



Kuliah Bulan April 2010



19-04-2010 -Fiq Daulah
Ust. Zamri Syafik


21-04-2010 -Sifat 20
Ust. Dr.Zulkifli Mohammad Al Bakri



Muslimin Muslimat Dijemput Hadir


Hadis Pilihan



Rasulullah bersabda "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yg dirosakkan oleh air." Seorang sahabat telah bertanya "Apakah caranya untuk menjadikan hati itu bersinar kembali?" Jawab Rasulullah "Banyakkan mengingati maut dan membaca Al-Quran."
(riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)


Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan **** (setelah mati)". (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

Drpd Anas bin Malik ra, Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah hampirnya hari Qiamat itu, berlaku banyak kematian manusia secara mendadak" (Hadis riwayatThabrani)

Drpd Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlakunya hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis riwayat Ahmad



Tangkaplah Anwar dan BA akan menang besar di dalam PRU nanti !

Tangkaplah Anwar dan BA akan menang besar di dalam PRU nanti !

Posted on Saturday, October 27 @ 20:51:29 MYT by greenboc
aBanyak pihak merasakan ugutan yang dilakukan oleh Ketua Pengarah BPR Datuk Ahmad Said Hamdan ke atas Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di dalam isu video tape Lingam adalah keterlaluan dan bersifat kebinatangan.

Binatang kerana Ketua Pengarah itu telah memutarbelitkan prosedur BPR untuk mendapatkan pita rakaman asal berkenaan dengan angkuh dan bongkak menyatakan "Anwar bertanggungjawab untuk menyerahkan klip video itu kepada ibu pejabat BPR di Putrajaya dan bukannya meminta pegawai untuk mendapatkan daripadanya" sedangkan sebelumnya pegawai-pegawai BPR sendiri yang telah datang menemui Anwar dan kemudian membatalkan kedatangan mereka di hari dan masa yang telah ditetapkan bersama untuk menerima pita berkenaan.


Binatang juga kerana Ketua Pengarah BPR ini menggunakan Akta Mencegah Rasuah mengikut Seksyen 29(c) Akta Pencegahan Rasuah 1997 semata-mata untuk mengugut seseorang "pemberi maklumat" sedangkan isu pokok yang sebenar sengaja ditutup iaitu wujudnya perbualan dianrata peguam VK Lingam dan Ketua Hakim Negara Tun AHmad Fairuz.

Ketua Pengarah BPR ini juga perlu dipanggil binatang kerana sengaja menimbulkan isu "kesahihan" pita Lingam itu sedangkan seluruh isi dunia tahu pita itu memang sahih dan jika sekalipun jika benar dakwaannya ia pernah disunting, beliau perlu menampilkan buktinya!

Kami juga mempunyai pakar kami untuk membuktikan bahawa klip video itu adalah sahih.

Justeru itu, Ketua Pengarah BPR yang bernama Ahmad Said Hamdan ini sebenarnya mempunyai motif yang lain apabila meneluarkan ugutan berkenaan - seiring sejalan dengan tindakan Peguam Negara, Abdul Ghani Patail yang telah menutup kes-kes rasuah pemimpin-pemimpin tertinggi negara.

Anwar adalah benar apabila menyatakan, "Adalah lansung tidak munasabah bahawa BPR terus menumpukan perhatian mereka terhadap kesahihan video tersebut sedangkan VK Lingam, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim, Vincent Tan dan Tengku Adnan Tengku Mansor yang disebut dalam klip itu masih belum disiasat atau memberi kenyataan awam menafikan perbualan itu".

Kita mencabar Ketua Pengarah BPR yang bernama Ahmad Said Hamdan untuk mengkotakan janjikan untuk menangkap Anwar dan kita akan melihat tragedi sebelum pilihanraya umum 1999 akan berulang dimana rakyat akan berduyun-duyun turun ke tengah ibu kota bagi mempastikan penjahanam-penjahanam negara seperti Ketua Pengarah BPR dan Peguam Negara serta parti Barisan Nasional yang mereka dokong selama ini menerima hukumannya.

Pilihanraya 1999 menyaksikan kemenangan besar Barisan Alternatif yang faktor utamanya ialah "faktor Anwar" dan tidak mustahil ianya akan berulang lagi sekiranya penangkapan Anwar kali kedua ini menjadi kenyataan.

Kita ingin berpesan kepada manusia yang bernama Ahmad Said Hamdan ini bahawa anda boleh menujukkan lagak anda sekali atau dua kali tetapi bukan setiap kali dan setiap hari. Rakyat tidak semudah itu untuk anda perbodohkan atau ugut-ugutkan atau sesuka hati anda untuk memenjarakan mereka.

Sejarah telah merakamkan bahawa setiap yang zalim itu lambat laun pasti menerima hukumannya. Jika tidak ditangan rakyat, Tuhan tetap tidak tidur terhadap apa yang anda lakukan.

Benar saya bernada keras kali ini, memandangkan bahawa kebenaran perlu diletakkan ditempatnya yang lebih abadi, maka terpaksa ianya berbunyi demikian.
Related Posts with Thumbnails

0 ulasan:

 
Copyright @ 2008 DarulMujahidin: Tangkaplah Anwar dan BA akan menang besar di dalam PRU nanti ! | Design By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top