Aktiviti



Kuliah Bulan April 2010



19-04-2010 -Fiq Daulah
Ust. Zamri Syafik


21-04-2010 -Sifat 20
Ust. Dr.Zulkifli Mohammad Al Bakri



Muslimin Muslimat Dijemput Hadir


Hadis Pilihan



Rasulullah bersabda "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yg dirosakkan oleh air." Seorang sahabat telah bertanya "Apakah caranya untuk menjadikan hati itu bersinar kembali?" Jawab Rasulullah "Banyakkan mengingati maut dan membaca Al-Quran."
(riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)


Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan **** (setelah mati)". (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

Drpd Anas bin Malik ra, Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah hampirnya hari Qiamat itu, berlaku banyak kematian manusia secara mendadak" (Hadis riwayatThabrani)

Drpd Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlakunya hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis riwayat Ahmad



Peningkatan jumlah pemilih tidak munasabah - Presiden PAS

Peningkatan jumlah pemilih tidak munasabah - Presiden PAS
Helmi Khalid Sun Feb 17, 08 11:32:10 am MYT

SUNGAI PETANI, 17 Feb (Hrkh) - Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang melahirkan rasa sangsi terhadap jumlah pengundi yang terlalu ramai di catatkan di seluruh negara khususnya di beberapa negeri termasuk di Terengganu.

"Terengganu mencatatkan jumlah pengundi sekitar 550,000 pengundi, hampir separuh dari jumlah keseluruhan rakyat Terengganu, ini pelik; berlaku di Perak di mana sejumlah 13,000 nama pengundi diletakkan di beberapa tempat, maksudnya nama mereka ada di banyak tempat; 13,000 bukan sedikit, ini juga tak sepatutnya berlaku," ujar beliau lagi.
Ustaz Hadi berkata demikian kepada pemberita dalam satu sidang akhbar sempena lawatan beliau di Sungai Petani dalam siri Jelajah Presiden ke Kedah, kelmarin.
Tambahnya, pengumuman SPR bahawa terdapat lebih 10 juta pengundi tersenarai dalam daftar pemilih di seluruh negara, iaitu lebih 1/3 dari jumlah rakyat Malaysia, boleh dipertikaikan kerana ia jumlah yang terlalu besar.

"Ini adalah tanda-tanda awal penipuan akan terus diamalkan oleh SPR; di Kedah mereka masukkan sebanyak 1,031 pengundi pos di Dun Belantek, Sik; kem yang besar sedikit pengundi, kem kecil lebih ramai, nama mereka juga tak ada dalam proses pameran, penipuan sudah berlaku," tegas beliau.
Menjawab soalan pemberita tentang ura-ura beliau mahu bertanding di Kepala Batas, beliau menjawab:

"Saya tak ada tempat di Terengganu atau dia (Presiden Umno, Abdullah Badawi) yang takut hilang banyak undi kalau saya lawan di Kepala Batas," kata Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang sambil tersenyum.
Bagaimanapun jelasnya, beliau akan bertanding di kawasan yang diputuskan oleh parti dan bukan ditentukan oleh mana-mana pihak termasuk Abdullah.
Sementara itu di Sungai Petani, Ustaz Abdul Hadi menghadiri Himpunan Rakyat di Kampung Berapit, Tikam Batu kemudiannya berdialog bersama wakil masyarakat Cina dan India di Taman Sejati Indah, Sungai Petani.

Dalam perkembangan berasingan, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berada di Tanah Merah Pendang menghadiri majlis Hi-Tea dengan rakyat berbilang kaum.
Timbalannya, Dato' Dr. Haron Din turun padang bersama rakyat di Kubang Pasu
Related Posts with Thumbnails

0 ulasan:

 
Copyright @ 2008 DarulMujahidin: Peningkatan jumlah pemilih tidak munasabah - Presiden PAS | Design By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top