Aktiviti



Kuliah Bulan April 2010



19-04-2010 -Fiq Daulah
Ust. Zamri Syafik


21-04-2010 -Sifat 20
Ust. Dr.Zulkifli Mohammad Al Bakri



Muslimin Muslimat Dijemput Hadir


Hadis Pilihan



Rasulullah bersabda "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yg dirosakkan oleh air." Seorang sahabat telah bertanya "Apakah caranya untuk menjadikan hati itu bersinar kembali?" Jawab Rasulullah "Banyakkan mengingati maut dan membaca Al-Quran."
(riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)


Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan **** (setelah mati)". (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

Drpd Anas bin Malik ra, Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah hampirnya hari Qiamat itu, berlaku banyak kematian manusia secara mendadak" (Hadis riwayatThabrani)

Drpd Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlakunya hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis riwayat Ahmad



PM bertemu Agong, jangka bubar Parlimen 12 Februari ini?

PM bertemu Agong, jangka bubar Parlimen 12 Februari ini?
Harakahdaily
Tue | Feb 05, 08 | 4:08:20 pm MYT

KUALA LUMPUR, 5 Feb (Hrkh) - Parlimen Malaysia dijangka akan dibubarkan pada 12 Februari ini, sementara penamaan calon pada 21 Februari dan pembuangan undi pada 1 Mac ini, kata satu laporan laman web Malaysia-today.net.

Ini bermakna pada 1 Mac ini, 10.6 juta yang berdaftar sebagai pengundi akan membuang undi bagi menentukan wakil rakyat yang dipilih.

Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dikatakan bertemu Yang diPertuan Agong hari ini bagi memaklumkan soal pembubaran Parlimen.

Banyak pihak menyatakan, pilihan raya kali ini adalah antara pilihan raya yang sengit memandangkan banyak isu yang mengelilingi kerajaan BN selain usaha jentera BN merampas kembali Kelantan dari PAS.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pula telah mewartakan daftar pengundi 2007 hari ini sekaligus menjadikan keseluruhan jumlah pemilih berdaftar yang layak mengundi pada pilihan raya umum akan datang seramai 10,922,139 orang.

Setiausaha SPR, Dato' Kamaruzaman Mat Nor berkata, Daftar Pemilih Induk 2007 yang akan diwartakan itu melibatkan penggabungan Daftar Pemilih Tambahan (DPT) Suku Pertama Sehingga Suku Keempat 2007 dengan Daftar Pemilih Induk 2006.

Katanya, pewartaan itu bagi membolehkan senarai pemilih yang berdaftar pada DPT tahun ini digunakan dalam sebarang urusan pilihan raya.

"Ini selaras dengan Peraturan 24 Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Pendaftaran Pemilih) 2002.

"Dengan pewartaan tersebut, jumlah pemilih dalam Daftar Pemilih Induk 2007 adalah seramai 10,922,139 orang," katanya.- wann/mks.

Related Posts with Thumbnails

0 ulasan:

 
Copyright @ 2008 DarulMujahidin: PM bertemu Agong, jangka bubar Parlimen 12 Februari ini? | Design By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top