Aktiviti



Kuliah Bulan April 2010



19-04-2010 -Fiq Daulah
Ust. Zamri Syafik


21-04-2010 -Sifat 20
Ust. Dr.Zulkifli Mohammad Al Bakri



Muslimin Muslimat Dijemput Hadir


Hadis Pilihan



Rasulullah bersabda "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yg dirosakkan oleh air." Seorang sahabat telah bertanya "Apakah caranya untuk menjadikan hati itu bersinar kembali?" Jawab Rasulullah "Banyakkan mengingati maut dan membaca Al-Quran."
(riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)


Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan **** (setelah mati)". (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

Drpd Anas bin Malik ra, Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah hampirnya hari Qiamat itu, berlaku banyak kematian manusia secara mendadak" (Hadis riwayatThabrani)

Drpd Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlakunya hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis riwayat Ahmad



PMN akan hantar calon ke Kepala Batas

PMN akan hantar calon ke Kepala Batas
Intan Abdullah Sun Feb 17, 08 1:32:50 pm MYT

KUALA LUMPUR, 17 Feb (Hrkh) - Parti Mahasiswa Negara (PMN) akan tetap menghantar calon di Parlimen P041 Kepala Batas walaupun mendengar khabar angin bahawa PAS akan bertanding di sana.

Menurut satu kenyataannya kepada Harakahdaily, Presiden PMN, Azlan Zainal berkata pertimbangan mereka sangat jelas yakni mahu mengetengahkan isu kepentingan generasi muda dalam masyarakat sempena pilihan raya umum ke-12 ini.

"Pada hemat kami, pendekatan kita juga bukan untuk menyerang Pak Lah atau mana-mana pihak; tetapi lebih berkongsi hasrat baik mahasiswa dalam soal kepentingan generasi muda. Selebihnya, terpulanglah kepada parti-parti komponen Barisan Nasional (BN), juga parti-parti alternatif untuk menerima keberadaan kami ini," ujarnya dalam kenyataan tersebut.

Pada masa yang sama, ujarnya, jika benar PAS mahu bertanding di Parlimen Kepala Batas, PMN mencadangkan PAS menilai semula keputusan pencalonan parti tersebut di sana.
"Ini adalah kerana PMN berhasrat untuk bersaing dengan bekas Perdana Menteri Malaysia; juga Pengerusi OIC ini secara 'satu lawan satu'. Jika PAS tetap meneruskan niat untuk bertanding di Parlimen Kepala Batas tersebut, sedarlah kami; seluruh mahasiswa dan generasi muda bahawa PAS juga dalam beberapa pertimbangan tidak prihatin terhadap perjuangan generasi muda dewasa ini," katanya.

Menyentuh soal 'care taker government', atau kerajaan sementara, PMN meminta Abdullah agar lebih bersikap jujur dalam tempoh ini.

"Sepatutnya Abdullah tidak boleh tampil dalam masyarakat atau media massa sebagai Perdana Menteri Malaysia kerana Parlimen telah dibubarkan pada 13 Februari lalu. Penampilan tersebut bertentangan dengan prinsip demokrasi dan konsep pilihanraya," tegasnya.
Tegasnya, beliau hendaklah ditonjolkan sebagai Pengerusi Barisan Nasional atau Presiden Umno.
"Namun, harus dinyatakan di sini bahawa lawan Abdullah juga bukan bekas Perdana Menteri Malaysia atau representasi OIC melainkan hanya seorang aktivis mahasiswa Malaysia.
"Jika beliau tetap dengan representasi 'Perdana Menteri Malaysia' dalam tempoh 'care-taker government' ini, bermakna Pak Lah tidak menghormati lunas demokrasi di Malaysia," ujarnya lagi.

Tambah Azlan lagi, pertandingan mahasiswa dengan Bekas Perdana Menteri Malaysia ini adalah salah satu isyarat yang sangat jelas bahawa Malaysia seharusnya berfikir tentang keputusan nekad PMN untuk bertanding dengan Abdullah.

"Di Mana ada Pak Lah, di situ ada Mahasiswa!" katanya.

Selain itu, katanya lagi pilihanraya Umum Ke-12 adalah masa terbaik bagi PMN untuk menyampaikan hasrat Mahasiswa dan generasi muda di Malaysia.

"Kami berharap representasi mahasiswa di Parlimen Kepala Batas ini sekurang-kurangnya dinilai sebagai tindakan protes kami dengan sistem demokrasi Malaysia. PMN tidak pernah bermusuhan dengan mana-mana pihak baik kepemimpinan Barisan Nasional khususnya Abdullah, atau parti-parti alternatif," katanya.

Jelasnya,PMN hanya mahu memulihkan demokrasi Malaysia. Apa yang pasti, PMN akan terjun dalam masyarakat dan sistem demokrasi Malaysia melalui pertandingan dengan bekas Perdana Menteri Malaysia. - mks.
Related Posts with Thumbnails

0 ulasan:

 
Copyright @ 2008 DarulMujahidin: PMN akan hantar calon ke Kepala Batas | Design By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top