Aktiviti



Kuliah Bulan April 2010



19-04-2010 -Fiq Daulah
Ust. Zamri Syafik


21-04-2010 -Sifat 20
Ust. Dr.Zulkifli Mohammad Al Bakri



Muslimin Muslimat Dijemput Hadir


Hadis Pilihan



Rasulullah bersabda "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yg dirosakkan oleh air." Seorang sahabat telah bertanya "Apakah caranya untuk menjadikan hati itu bersinar kembali?" Jawab Rasulullah "Banyakkan mengingati maut dan membaca Al-Quran."
(riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)


Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan **** (setelah mati)". (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

Drpd Anas bin Malik ra, Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah hampirnya hari Qiamat itu, berlaku banyak kematian manusia secara mendadak" (Hadis riwayatThabrani)

Drpd Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlakunya hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis riwayat Ahmad



Abdullah tiada pilihan selamat; pilihan raya umum ke-12 Disember ini?

Abdullah tiada pilihan selamat; pilihan raya umum ke-12 Disember ini?
Maslan Yusoh
Wed | Oct 31, 07 | 5:31:12 pm MYT

KOTA BHARU, 31 Okt (Hrkh) - Teka teki tarikh pilihan raya pilihan raya umum ke-12 mulai berkocak kembali. Ramai berpendapat Perdana Menteri tidak mungkin membiarkan masalah yang membelenggu kepemimpinannya terus membarah.

Banyak pihak menelah sekiranya masalah dibiarkan berlarutan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak mampu lagi membendungnya. Lebih-lebih lagi kenaikan harga minyak di pasaran global.

Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa berkata, Perdana Menteri tidak mungkin menggunakan duit Petronas dalam tempoh begitu lama untuk memberi subsidi ekoran peningkatan harga minyak sekarang.

"Tambahan pula timbul pelbagai konflik sekarang, isu video VK Lingam masih tidak selesai. Dan semalam timbul pula pendedahan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Dato’ Ramli Yusuff mengenai isu dalaman polis.

"Isu yang membabitkan tiga jabatan utama kerajaan iaitu polis, Badan Pencegah Rasuah (BPR) dan Peguam Negara serta institusi kehakiman semakin berkecamuk.

"Oleh itu bagi mengelakkan isu tersebut terus berlarutan, pilihan raya mungkin diadakan dalam masa terdekat ini, kalau tidak November mungkin Disember," katanya pada persidangan media di pejabatnya di Kota Darulnaim di sini, hari ini.

Akhbar hari ini melaporkan Ramli yang diheboh sebelum ini mempunyai aset sebanyak RM27 juta mendakwa disiasat BPR selepas pegawainya menyiasat Ah Long di seluruh negara terutamanya Johor.

Mengikut sumber lain, konflik di antara Ramli dengan pegawai kanan lain polis tercetus sebelum pelantikan Tan Sri Musa Hassan sebagai Ketua Polis Negara.

Ramli sebelum ini disebut-sebut sebagai calon mengisi jawatan tersebut memandangkan pengalamannya lebih luas.

Husam yang juga anggota Exco kerajaan negeri berkata, sebagai jalan selamat bagi mengatasi konflik yang berlaku sekarang Perdana Menteri dijangka mengadakan pilihan raya umum lebih awal bagi mendapat semula mandat rakyat.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan harga minyak akan dinaikkan sehingga 70 sen seliter selepas pilihan raya umum nanti kerana kerajaan tidak mampu lagi menanggung bebanan subsidi.

"Kalau pilihan raya diadakan tahun depan, kerajaan terpaksa membelanjakan lebih banyak duit untuk memberi subsidi minyak sedangkan duit Petronas perlu juga digunakan bagi pembangunan lain," ujarnya.

Sumber dalaman Umno pula mendedahkan kemungkinan parlimen akan dibubarkan pada 9 November ini, selepas selesai Perhimpunan Agung Umno yang dijadual berlangsung dari 5 hingga 9 November ini.

Manakala pilihan raya pula dikatakan akan diadakan pada Disember.

"Apa yang jelas selepas mendapat mandat baru harga minyak akan dinaikan sehingga 70 sen seliter dan gas memasak naik antara RM2 hingga RM3 satu balang," kata Ibrahim Mamat, bekas anggota jawatankuasa Umno Bahagian Kubang Kerian.

Menurutnya, Perdana Menteri mungkin tidak menghiraukan kira-kira 28,000 jemaah haji sedang menunaikan ibadat di Makkah bagi membolehkan pilihan raya diadakan pada Disember ini. - mj

Related Posts with Thumbnails

0 ulasan:

 
Copyright @ 2008 DarulMujahidin: Abdullah tiada pilihan selamat; pilihan raya umum ke-12 Disember ini? | Design By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top