Aktiviti



Kuliah Bulan April 2010



19-04-2010 -Fiq Daulah
Ust. Zamri Syafik


21-04-2010 -Sifat 20
Ust. Dr.Zulkifli Mohammad Al Bakri



Muslimin Muslimat Dijemput Hadir


Hadis Pilihan



Rasulullah bersabda "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yg dirosakkan oleh air." Seorang sahabat telah bertanya "Apakah caranya untuk menjadikan hati itu bersinar kembali?" Jawab Rasulullah "Banyakkan mengingati maut dan membaca Al-Quran."
(riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar)


Sabda Rasulullah SAW: "Sesungguhnya ada sebahagian daripada umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain(bukan arak). (Mereka meminumnya) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah SWT akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa bumi) dan akan menjadikan mereka seperti kera dan **** (setelah mati)". (Hadis Riwayat Ibnu Majjah)

Drpd Anas bin Malik ra, Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah hampirnya hari Qiamat itu, berlaku banyak kematian manusia secara mendadak" (Hadis riwayatThabrani)

Drpd Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan datang hari qiamat sehinggalah berlakunya banyak gempa bumi" (Hadis Riwayat Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: "Sebelum berlakunya hari qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi" (Hadis riwayat Ahmad



Harga minyak dijangka naik 70 sen selepas pilihan raya - Husam

Harga minyak dijangka naik 70 sen selepas pilihan raya - Husam
Salmiyah Harun | Foto Wan Zahari Salleh
Sun | Nov 04, 07 | 6:55:06 pm MYT

KUALA LUMPUR, 4 Nov (Hrkh) - Harga minyak dijangka akan naik RM0.70 sen seliter selepas pilihan raya nanti, demikian dakwa Naib Presiden PAS, Dato' Paduka Husam Musa dalam Forum Rakyat 'Rasuah dan Jenayah: Malaysia di Ambang Bahaya di sini hari ini.

ImageBeliau yang merupakan salah satu panelis dalam forum berkenaan mendapat sumber kenaikan harga petroleum itu daripada satu perbincangan yang diadakan di Putrajaya.

"Petroleum akan naik 70 sen seliter begitu juga gas, diesel dan tol pun akan turut naik," tegasnya di hadapan kira-kira 400 peserta yang mengikuti forum tersebut.

Beliau yakin, harga minyak akan naik berdasarkan penegasan Perdana Menteri bahawa harga minyak tetap naik kerana ia tidak boleh dielakkan, dalam satu mesyuarat yang dihadirinya.

ImageKenaikan harga minyak itu juga turut dinyatakan oleh Bekas Menteri Kewangan Tengku Razaliegh Hamzah dalam satu jamuan hari raya anjuran Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) yang dipengerusikan oleh Dato' Paduka Ibrahim Ali.

"Tengku Razaliegh juga mendapat maklumat daripada kerajaan bahawa pilihan raya akan diadakan dengan segera dan kerajaan pada dasarnya telah memberi persetujuan petroleum akan naik, tetapi tidak disebut berapa sen," kata Husam.

Forum rakyat pada awalnya akan dibarisi panelis termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato' Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz bagaimanapun beliau memberitahu tidak dapat hadir kerana dikatakan sibuk dengan persiapan Pehimpunan Agung Umno.

ImageKetua Whip Ahli Parlimen Salahuddin Ayub mengambil inisiatif mengadakan forum ini atas dasar keprihatian beliau terhadap isu-isu berat terutama rasuah dan jenayah yang sudah menjadi darah daging rakyat negara ini.

Turut sama dijemput sebagai panelis Pengerusi Gerak Ezam Mohd Noor, dan Ketua Penerangan PAS Pusat Mahfuz Omar sebagai Moderator yang menggantikan Prof Dr Muhammad Agus Yusoff. - mns

Related Posts with Thumbnails

0 ulasan:

 
Copyright @ 2008 DarulMujahidin: Harga minyak dijangka naik 70 sen selepas pilihan raya - Husam | Design By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top